zondag 28 juli 2013

Brocante finds

Every saturday and sunday there are lots of brocantes/fleemarkets all around the area where I live. Last sunday.  I went to a big one, more than 130 stalls. It was terrible hot so I went early.

My first find was this cute owl, made with organic material.

I saw someone working on her spinning wheel,  not usual here in France....it was a Dutch woman!
She sold her handwoven kitchen towels and scarfs. I could not resist and bought Three kitchen towels, so soft and so beautiful. The white one is cotton with linen.
Here she is:

And these are the towels:



These are small envelopes to hold your napkin, very vintage. each member of the family had his one napkin holder.

Some embroidered  handkerchiefs

A beautiful table center, I don't know if it is crocheted, the stitches are so delicate....  





And a dollie in the same technique


On Conny's blog I saw that she bought an old iron. I already saw on other blogs that it's perfect to keep your applique work in place, while working, so when I saw this beautiful decorated one for 2 euro, it was mine!
The yellow jug is exactly the color of my new kitchen.  The other jug is an old one, which you see often on fleemarkets.



17 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen, dat je blij bent met deze prachtige vondsten! Vooral de keukendoeken... bijna zonde om ze door een emmer sop te slingeren voor een poetsbeurt.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The owl is so very cute and I love the table centre :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Such beautiful finds! I'm so very fascinated by weaving so I think the towels are beautiful and what a brave woman, spinning in the hot weather!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I wouldn't mind a visit to the brocante. Is the doily bobbin lace?
    Thanks for sending me the letter. I look forward to it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hè zo struinen op een brocante. Prachtig zeg, die handdoeken en je andere aankopen, heel leuk. Soms heb je gewoon geluk en loop je tegen leuke dingen aan voor een nog redelijke prijs.
    Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Baukje
    Ik sluit me bij Sylvia aan en ben best wel een beetje jaloers dat je in het land der Brocante markten woont!
    Mooie spulletjes!
    Die mooie kleedjes lijken mij geweven!?

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Baukje, goed gescoord op de brocante!! Wat een leuke dingen kun je dan vinden!
    De doily's zijn weer in zag ik. Zo mooi gemaakt zo'n kleedje. In mijn herinneringen zie ik ze nog over de stoelrug hangen. Mijn oma haakte ze :-).
    het mooiste vind ik je strijkijzer. Wat een schoonheid! En dat voor zo'n saaie huishoudtaak! Veel mooier dan wat we nu allemaal hebben :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterend handwerk allemaal
    Nu zie dat jij er ook oog voor hebt om mooi textiel te vinden
    Fijne week groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, look at that sunny yellow pitcher! Such a great find. I hope your weather cools down soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een prachtige dingen gekocht op die markt.
    Wat is dat heerlijk hè, dat gesnuffel tussen oude spulletjes.
    Het nadeel is dat je huis zo vol raakt als je vaak gaat.
    Die handdoeken zien er schitterend uit, jammer om ze te gebruiken eigenlijk.
    Die kleedjes vind ik ook zo mooi gemaakt. Vraag me dan af wie ze gemaakt heeft, daar zou ik het hele verhaal wel van willen weten.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow you made quite a haul! I love flea markets - so fun and you never know what you'll find.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt nog leuke spulletjes gescoord ondanks de hitte. Prachtige theedoeken ook! Ik heb ooit zo'n servettenmapje gekocht, maar het is mij nu pas duidelijk waar het voor dient. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige handdoeken heb je gekocht!De servetten houders zijn ook mooi! Maar zondag naar de brocante markt?
    Wij wilden ook gaan , maar hier heeft het de hele dag hard geregend.

    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De kanten kleedjes zijn denk ik gemaakt van naaldkant als ik ze vergroot bekijk. Leuke spulletjes hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed geslaagd! Zo'n strijkijzer voor maar TWEE euro!! Niet te geloven! Ja en die theedoeken, daar ben ik meteen verliefd op geworden, wat een beauties!
    Nu hop aan het speldenkussen maken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What fun !
    I love flea markets. Your owl is adorable.
    I'm glad to have found your blog again and now have you in bloglovin -

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, wat mooi! dat kleedje is teneriffe en naaldkant - gaaf joh!

    BeantwoordenVerwijderen