donderdag 18 juli 2013

Do you know this bird......and a bit of this and of that.

Last week in the evening while taking our dinner there was this bird sitting in the field about two meters from the house. It's the hop (upupa epops),    when he is singing you hear hup-hup-hup. On this blog I found these beautiful photo's from the hup.




More common here are the swallows, this year again making their  nest in the barn. yesterday the four little ones were flying in the courtyard. On these photo's they are already very curious....



And is there some quilting news over here? Yes there is.....the flower Bouquet top is finished and I am quilting it in the shadow. Here is a sneak peek.....




14 opmerkingen:

  1. Oh wat een prachtige foto's van de Hop en ook van die zwaluwtjes. Wat heerlijk om dat zo dicht bij huis te zien.
    Enig quiltje waar je mee bezig bent. Past helemaal bij dit mooie weer. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful photos of the birds. Oh and how exciting your floral bouquet top is finished it looks gorgeous cant wait to see it quilted. Well done !!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi een hop zomaar in je tuin!! Het is zo'n mooie vogel. Altijd als we in Zuid-Europa zijn speur ik rond of ik ze zie. Of bijeneters, ook zo mooi. Je hebt wel hele mooie foto´s weten te maken! Super.
    Die quilt gaat ook mooi worden. Ik vond de losse delen al erg aanspreken.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Hop, ja die ken ik wel (mijn vader is een vogelkenner en die naam viel vroeger wel) Super dat je die in je achtertuin kunt zien! Ik wil je ook weer eens complimenteren: wat maak je mooie quilts! Nog 1 weekje, dan ga ik ook even lekker vakantie vieren (in Frankrijk, lekker zonder de -volwassen hoor!- zoons). Ik volg nog wel tot die tijd even de resultaten van je activiteiten!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous bird and quilt, too! I really do love the colors you have stitched together. So pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great photos! And lovely quilt. I love forward to close up photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n vogel heb ik nog nooit gezien! Wat zjn je zwaluwtjes lief. Ik sta er altijd weer van versteld hoe mooi die nestjes gebouwd zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Wat een prachtvogel en wat een mooie foto's ervan! Ja en die zwaluwtjes, zo leuk! Heerlijke foto's om te zien, dankjewel!

    Die quilt nu aan het doorpitten? Zelfs in de schaduw zou me dat te heet zijn. Maar ja, je wilt die beauty natuurlijk zo gauw mogelijk af hebben. Ik heb hem even vergroot, maar erg goed kan ik het nog niet zien, dus ik hoop dat de closeupjes gauw komen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie vogel, die heb ik hier nog nooit gespot!
    Leuk hoor die kleine nieuwsgierige zwaluwen.
    Je top wordt mooi!

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, mooi, mooi, allemaal mooi!
    Prachtige quilt maak je toch weer en je foto's zijn top shots!
    En dat allemaal in en om huis... Ik zou bijna zeggen, dat je een leven hebt als god in Frankrijk, zo met je eigen hof van Eden... :>)
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi die hop-vogel in jullie tuin.
    Leuk is dat hè, als de kleine vogeltjes uitvliegen, heb het hier gezien met de koolmeesjes.
    Nu lekker quilten in de schaduw, want de zon is te warm.
    Geniet er van.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schattig hè, die kopjes over de rand van het nest. En die hop-vogel hadden wij ook in onze tuin in Frankrijk, maar we hebben de naam nooit opgezocht.
    Wij noemden hem, ik durf het bijna niet te zegen.... "schijtlijster", want hij poepte alles onder, maar hij is mooi.
    Je bloemen top is erg mooi.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig vogeltje, nog nooit eerder gezien. Mooi ingezoomd op het nestje zwaluwen, nu nog even inzoomen op je quilt, die wil ik graag van top tot teen dichterbij bekijken! ;) Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your quilt is so lovely. I am always amazed at how fast you can make them. That is such an unusual bird. I've never seen one like it before.

    BeantwoordenVerwijderen